Flight of the Living Dead - 6.0

Lassan nem marad olyan szó az angol nyelvben amit ne használtak volna fel zombis horrorfilm címeként. Az Élőhalott repülése c. filmet mondhatom kellemes csalódásnak, mert ilyen címmel azt vártam hogy egy semmilyen jelentéktelen akció-horrort fogok látni, na mondjuk ez részben igaz is, de szerencsémre a film élvezhető volt minden betegsége ellenére.

Egy repülőn vagyunk, ahol néhány nagyon csinos stewardess igyekszik kiszolgálni az utasokat, akik közül a későbbi szereplőket egyesével megismerhetjük. A legváltozatosabb karakterek vannak a gépen, összebilincselt rendőr-rab páros, Tiger Woods-ra hajazó golfbajnok és felesége, két pár, akik keresztbe megcsalják egymást, etc. Nincs velük probléma, megfelelően ki vannak dolgozva, és szerencsénkre minden egyes nő fiatal és csinos. Nem mintha ez általában így lenne a repülőgépeken, de ezzel a kis aprósággal meg tudtam barátkozni.

Roppant kreatív módon, kiderül hogy a gépen szállítanak egy szupertitkos katonai csomagot, amire egy gépfegyveres őr is vigyáz. Igen, ez bizony a zombink, aki a turbulenciának hála kiszabadul. A film során legalább két olyan lehetőség lett volna, hogy megakadályozzák a zombi fertőzés elterjedését, első ízben nem kellett volna lemenni a fertőzött, elzárt raktárba körül nézni, miután a másodpilóta feljött onnan tökig véresen, azt mondogatva hogy húsevő szörnyetegek vannak lent. Nem vagyok expert a témában, de szerintem ilyenkor nem az a rutin hogy két önjelölt utas lemegy és nyitva hagyja a raktár ajtót.

Ezen az apróságon túljutva, elszabadul a káosz, időlegesen sikerül visszaállítani a rendet, hogy aztán az utaskísérők letakarják a megharapott halottakat egy lepedővel. Könyörgöm nem lőnek ezek horrorfilmet? Szembetűnő volt még, hogy a film első felében többször megemlítették milyen kevesen vannak a mai járaton, és én is úgy vettem észre a totál kameranézetekből hogy legfeljebb 20-an vannak hullajelölt utasok a gépen, ennek ellenére később legalább 50-et lelőnek a túlélésért küzdő hőseink.

Az ilyesfajta apróságoktól eltekintve a film élvezhető, lehet hogy csak én vagyok kritikus, és már túlságosan ráállt az agyam arra hogy keresem a hibákat a filmekben.